Blíženec – ale totální! ;-)

01.07.2014 02:43

"Když někdo říká: „Ty jsi blíženec, to máš teda dvě tváře“ - odpovídám, že dvě je málo. Já vím o čtyřech a určitě to ještě není všechno. Ale nebojte se, své osobnosti už léta poznávám a kultivuji, takže na nezaujatého pozorovatele prý působím jako docela normální smrtelník ;-)

Má to spoustu výhod, být blíženec. Komu jinému se může stát, že by měl ve 30 letech základní bodový životopis na 4 stránky. Ano zažívám a užívám si toho opravdu dost. A nešetřím se. Štosuji zážitky pěkně na sebe.

 Jsem sochař a výtvarník. Alikvotní zpěvák a multiinstrumentální vyluzovatel. Zahraju vám na Kytaru, fujaru, buben, brumli, díky alikvotním hlasovým technikám udělám zvuk didgeridoo a ani k tomu nepotřebuju tu dřevěnou rouru. Píšu básně a hudební texty, sem tam nějaký scénář. Když se správně nadchnu tak si uspořádám nějakej festival… No a v průběhu toho všeho hloubám a zkoumám život. Objevuju, filosofuju, na sobě vše ověřuju a šamaním.

 

Být blíženec skýtá výhody v komunikaci. Dokážu pokecat s každým a o čemkoliv. Erudovaně se zapojím k diskusi o dýchacím ústrojí členovců, o jádrové omítce a obkladačkách s přihlédnutím k výhodám sanitárních silikonů, o odlévání zvonů, drezůře slonů, jak udělat těstoviny Alla Carbonara aby byly jako dalla Mamma.  Stejně tak si můžeme pokecat o teorii strun, černých dírách, fraktálním časoprostoru nebo o Hinduistickém pantheonu. Netvrdím,  že se u všech témat dostanu do velké hloubky, ale zato rozvinu do šířky planiny souvislostí a jejich návaznosti. To, jak do sebe všechno krásně zapadá, vše se se vším ovlivňuje. To že, co je dole je i nahoře, to je moje.

Být Blíženec a k tomu mít šamanské vědomí a zručnosti, to otevírá další nepřeberné možnosti v komunikaci a tvorbě. Můžu totiž pokecat s čímkoliv. S rostlinami zvířaty, duchem krajiny, s bytostmi všeho druhu. Limitem je jenom to, kolik mám síly a nakolik jsem pružný v obrazotvornosti. A tady mi zas pomáhá výtvarné vidění, hudební sluch, cit pro příběh a poetiku a také nezdolný optimismus a přesvědčení, že všechno je možné.

Tuhle jsem pomáhal kamarádce instalovat výstavu v jedné pražské čajovně. V rámci toho jsem nakouknul místní duchy a bytosti, abych ověřil, že vše je Ok, že instalace souzní s prostorem atd…

Ukázal se mi „pan domácí“ – Genius Loci toho sklepního prostoru. Jevil se jako honosný měšťan v brokátové vestičce. Byl na svůj prostor velice pyšný. Říkal: “ To to tady máme ale pěkné, vašnosto, žeano. Lidé sem chodí kultivovaní, popíjejí čaj, žádná putyka – kulturní prostor. A teď do toho ještě ty obrazy, no nádhera. Mám na vás ale prosbu, pokud byste byl tak laskav. Támhle v rohu je podnájemník. A nedělá to dobrotu. On není tak kulturní jako my a nehodí se sem, ale nedaří se mi ho vystěhovat. Vy jste na to šikovnej, prosím podívejte se mi, co se dá dělat“

Tak jsem  koukl do toho zmiňovaného rohu a tam byl vodník nebo něco toho typu. Neuvěřitelně nakvašenej a otrávenej. Říkal: „No to jsou poměry. Tady jsou furt nějaký lidi. Seděj tady, votravujou, smějou se … Rušej mě. Tady to byl takovej krásně tmavej vlhkej sklep, spousta parádního haraburdí a hlavně kídek, žádný lidi. A teď! – mám je tady nakvartýrovaný imrvéére. To není k žití. Já chci pryč! Ptám se ho a kam byste rád? Někam k vodě a aby tam nebyli lidi!" Vybrali jsme místo u potoka v Prokopském údolí, které pánovi vyhovovalo. Ale jak ho přenést? Nakonec jsem do toho kouta nainstaloval křemenný valounek, vodník si do něj vlezl a já ho i s kamenem odnesl k onomu potoku. Spokojenost na všech stranách. Pan domácí si pochvaloval čistou práci a kdybych prý něky něco potřeboval, tak je mi k službám.

Tímhle způsobem mne oslovují bytosti, duchové míst či jiná vědomí. Někdy chtějí pomoct, někdy pro mne mají nějaké informace a někdy si chtějí jenom popovídat. Lidi se s nimi nebaví a tak jsou za pokec vděční.

 

Co mám rád

Mám rád pohodu. Dobré jídlo a dobré pití. Dobré jídlo pro mě znamená ale i třeba čistou rýži s trochou sojovky a olivákem a dvakrát si přidám. Nebo třeba krkovičku na víně a salát z kopřiv.

Vařím a fakt mě to baví. Je to tím, že jsem mlsnej. Vařím tak aby mi to chutnalo. Těžím hodně z italské a čínské kuchyně ale hlavně improvizuji. Rád vylaďuji chutě, hraju si s kořením a nebojím se ani neortodoxních kombinací. I na talíři může být umělecké dílo…

Dobré pití může být třeba horký zelený čaj – ale musí ho být aspoň litr. Anebo pět orosenejch z tanku.

Mám rád svůj klídek a pohodu, ale nevydržím to dlouho a už se klepu a vymejšlím co podniknout. A podnikám všerůzné věci. Maluju obrazy a modeluju sochy. Eště teďka mám odminula zelenou temperu vzadu na krku. Podnikám výpravy do lesů vod a strání. Chodím na čundry ale i na jazz. Chodím v noci s bubnem do lesa a taky ve fraku do divadla. No prostě totální blíženec.

Kde jsem rád

Jsem rád ve svém. Ve svém lese. Ve své milované Praze. Ve svém bordýlku v ateliéru kde zakopávám o pixly s barvou a pak na botách roznáším po domě bílou sádru a sochařskou hlínu červenici. Mé pracovní kalhoty hrají všemi barvami, protože si do nich utírám štětce. A vůbec mám v ateliéru véélmi útulno. Jenom ty připínáčky na zemi mi občas připomenou že bych si měl zamést.

Občas je potřeba si od všeho svého oddechnout a tak si sbalím plnou polní s proviantem dva štětce a skicák a vyrazím někam do plenéru. Většinou pod širák – kdo by se tahal se stanem.

eewell, jan klíčník, janek smejkal, Jan Šmejkal, Janek Šmejkal, Janek Šaman, Klíčník, šamanismus, šamanské léčení, spojenci, šaman, výklad karet, výklad snů, léčení prokletí, magie, odčarovat, přičarovat, rituál, odblokování, konstelace, alternativní pomoc, menhiry, sochy, amulet, tarot, snář,  duch, člověk poznání, meditace, srdce, duše, zdraví, životní styl, energie, čarodějJanek Šmejkal, Janek šaman, janek klíčník, Jan Šmejkal, Janek, Klíčník, šaman, šamanismus, Shamanism, šáma, šamanské léčení, šamanský servis, šamanská terapie, alternativní medicína, duchovní pomoc, minulé životy, regrese, terapie, léčení, léčitel, alikvotní zpěv, alikvoty, overtone, výklad karet, výklad karet živě, věštec Jan, kartář jan, výklad snů, snář
Pomocí šamanských postupů provedu diagnostiku Vašich témat.
Prohlédnu a pochopím konstelace, které současný stav vytvářejí. Z těchto zjištění pak vyvozuji a "stopuji" možnosti řešení. Některé energetické skutečnosti mohu rovnou napravit (vyléčit, odstranit bloky a překážky, odpojit vnější vlivy a zátěže) Některými tématy Vás mohu provést a pomoci Vám je přetvořit směrem k harmonii. Někdy z šamanských úrovní přijdou instrukce vedoucí ke změně vnímání, či prožívání. Častokrát přicházejí konkrétní pokyny k osobní práci, meditaci, či taktiky doplňující život o chybějící prvky nebo růstové mechanismy.
Samotná práce probíhá tak, že pohovoříme o Vašich tématech. Zabubnuji a vydám se do šamanských úrovní. Najdu zdroj příběhu a popíšu jej.  Přináším návody, inspirace, klíče a kódy k harmonizaci.. Některá témata rovnou zpracuji a poléčím. Klient je svědkem a účastníkem celého procesu. Nebo jen tak relaxuje a odpočívá. Prožívá "po svém" působící energie.
Základní diagnostika a „první pomoc“ většinou zaberou 1 – 1,5 hodiny práce.

 

Kontakt

Janek Šmejkal - KLÍČNÍK Pomoc pro tělo, duši, vztahy i životní prostor. Výklad a Šamanský servis Studio Karmelitská 21, Praha - Malá Strana tel: 608 768 434 janek2@centrum.cz